fredag 25 april 2008



Nu är jag hemma i Umeå igen. Det känns jätteskönt att få vara för mig själv en stund. Det är jättejobbigt att bo tillsammans med någon, framför allt när man faktiskt inte VILL bo med personen. Man träffas varje dag, påminns varje dag, deppar varje dag, osv osv. Jag längtar till slutet av maj då jag äntligen kan flytta hem till Umeå igen.

Listen as the wind blows from across the great divide
Voices trapped in yearning, memories trapped in time
The night is my companion, and solitude my guide
Would I spend forever here and not be satisfied?

Ännu en fredagkväll spenderad för mig själv.
Det känns bra, det känns lite tråkigt.. Jag kan inte riktigt bestämma mig.
Novell efter novell har jag lämnat in till min svenskalärare och hon blir lika hänförd varje gång. Har jag äntligen lyckats finna något jag är bra på? Det var väldigt länge sen jag fick höra att jag var bra på något. Det känns bra.



Jag har rätt mycket planerat de kommande veckorna, vilket också känns bra.
  • Jag har bokat tid på Face för en ansiktsbehandling, mini-manikyr och en vardagssminkning på onsdag.
  • Och dagen efter, på Valborg, ska jag festa med Nina och gänget (taggaaa!). Det kommer bli grymt kul.
  • Den 3 maj har kusin Malin bokat upp mig så vi får lite tid att umgås.
  • Den 7 maj fyller jag 19 och den 9 maj blir det eventuellt födelsedags fest.
  • Måndag den 12 maj är jag "ledig".. Klassen ska på nån grillträff hos en lärare och eftersom jag knappt känner någon i klassen eller tycker särskillt mycket om någon lärare förblir jag i Umeå och piercar läppen istället för att "umgås en sista gång" innan avslutningen.
  • I slutet av maj flyttar jag hem och börjar troligtvis jobba i början av juni fram tills slutet av juli.
  • Jag hoppas på att få göra premiär på Storsjöyran i år också, eller förhoppningsvis PRIDE-festivalen, men allt beror på pengar, jobb och skola.
  • Under sommarens gång kommer jag enbart äta frukt och grönsaker, med undantag från samtliga grillningar och ett fåtal glassmums. Jag ska försöka lägga av med den där satans beroendeframkallande läsken och börja dricka Pago-juice istället. Fruktansvärt gott!
  • I slutet av sommaren blir det att flytta till Vindeln igen för att gå ytterligare ett fördömt år på den där folkhögskolan. Jag måste försöka räta upp betygen. Förhoppningsvis blir det lättare nu då jag kommer bo på skolan och det lär bli lättare om inte hon går där, vilket hon troligen inte kommer att göra. Yay for mey!
Som avslutning vill jag bara säga att jag har en extremt sötsugen sötsak till bror!

På återseende, kära vänner.

2 kommentarer:

  1. varför pluggar du inte i filiaden i umeå?

    SvaraRadera
  2. Det känns dumt att byta skola när jag väl kommit igång. Har precis börjat förstå hur det går till där så jag stannar kvar där. :)

    SvaraRadera