måndag 16 februari 2009

And the gray shadow lingers...

Jag drömde att det var sommar och jag gick över torget ner mot kajen. Folk stod i köer och köpte mjukglass och fjärilar flög omkring. Sen gick jag igenom parken. Jag drömde om att jag stod under ett av träden och det fällde löv på mig, och jag minns att jag tyckte att hösten blivit ful. Inte längre klara gula, röda och orange färger. Bara klara färger infekterade med brunt. Sen gick jag upp mot torget igen och träffade Erika. Jag drömde att vi gick på ett café och åt gratis semlor och drack kaffe. Sedan ruttnade en av mina hörntänder och lossnade.
Det är ungefär så jag har mått de senaste två månaderna. Först i januari var allt så jävla bra. Jag umgicks med vänner, jag var lycklig och livet lekte. Sen var det som att en grå skugga kom över mig och nu träffas jag aldrig med någon längre för alla verkar ha sitt eget. Skolan kommer jag inte hinna med den här terminen, så troligvis kommer jag måsta gå en termin till. Var har alla mina vänner tagit vägen? Har ni gått i ide eller nåt? Känns som att alla bara försvinner.

Dagens låt.

Inom kort kommer jag publicera en lista om mig själv. En del saker visste några av er säkert, och en del saker kanske ni inte visste. Spännande, va? Keep a lookout.

1 kommentar:

  1. Ibland är det bara så att alla har sitt eget och det är svårt att hitta tid till annat.
    Kanske känner alla andra likadant som du och undrar vart vännerna tagit vägen? :O.

    SvaraRadera