söndag 1 februari 2009

It's all your fault, you called me beautiful

Det har varit en i överlag bra helg.
Fredagen spenderade jag mest framför datorn då jag kommit till Umeå, men det var inte helt fel. Pratade massor med V-Frida (Vilhelmina-Frida, eftersom jag känner flera Fridor) och påminde mig själv om hur mycket jag saknar att skratta med henne.

Lördagen spenderade jag större delen av tiden med bror. Vi spelade lite x-box 360 och kollade på lite dokumentärer, glodde på Family Guy och myste med katterna. Mina föräldrar skulle ut och äta middag på Eurasia ikväll, för att fira sin 25e bröllopsdag, men det blev inget. Ovanligt, eller hur? Jag frågade mamma varför det inte blev något, hon svarade inte, så jag gick till pappa och ställde samma fråga. Han sa "Nja, jag vet inte... Brist på inspiration... Tycker det är dumt att fara om man inte känner sig sugen.". Förstår varför mamma blir frustrerad.

Sedan var det tänkt att jag skulle fara på Amplified och se Johnossi, men jag gick på bio med Näs och Fridakladdklet och såg Changeling istället. En sån där frustrerande känslomässig film. I ena sekunden ville man bara gråta och i andra sekunden var man så irriterad att man kände för att smälla till någon. Den var bra, i vilket fall som helst.



Sen när jag kom hem och la mig på sängen framför laptopen kom Rocky och smög sig upp på min rumpa och började tassa omkring på min rygg. Tror han gjorde det av ren omtanke, för det kändes sjukt skönt att få ryggmassage, även fast han är en katt. Har inte fått massage på flera år. Han satt där och kurrade ett tag för att sedan gå och lägga sig och sova i mitt knäveck. Ett halvår till, sen tror jag att det har blivit en knäkatt av honom. Förut ville han aldrig bli ihållen och ville aldrig sitta i knät, nu går ganska bra i mindre doser. Han gillar dock fortfarande inte att man är nära honom med ansiktet... Undrar varför.



Och 01.30 ringde min bror Patrik. Blev väldigt överraskad, för han brukar inte ringa. Framför allt inte mitt i natten! Men det visade sig att han var på TC, aningen onykter, och tyckte att jag skulle komma dit, sötbroren. Jag sa till honom att "men du, TC stänger ju om en halvtimma". Då sa han att jag gärna fick komma dit om jag var i stan, och att han kunde snacka med vakterna osv och fixa in mig. Jag sa som det var och berättade att om han hade ringt två timmar tidigare hade jag fortfarande varit i stan och hade då kunnat joina deras festande. Känner mig uppskattad att han över huvud taget ens tänker på mig då han festar. Att han vill ha mig där betyder mycket.

Sitter och småsmaskar på lite godis från bion och funderar på att gå och lägga mig nu, innan klockan hinner ticka iväg allt för långt.


Ugh... >.< Personal note to self:
Avslagen Loka är INTE gott.

God natt!
;-*

2 kommentarer:

  1. Mums!!! It's all your fault - Pink *dreggel*

    SvaraRadera
  2. Vet du vad din buse :P jag kan ge dig massage nästa gång vi ses om du vill :] PUSS ÄLSK <3

    SvaraRadera