måndag 23 februari 2009

Ta tag i det! Get a grip!

Hej söta,

Jag glömde min rumsnyckel i Umeå igår, så jag spenderade natten i Johans säng. Hans säng är mycket bättre än min! Min bara gnekar...

Jag tror jag har tagit mig vatten över huvudet, men jag ska försöka simma uppåt så gott det går. Jag fick veta idag att de kommande tre månaderna kommer jag (förhoppningsvis) sitta med näsan i skolböckerna, dag som natt.

För att utöver att ha absolut fläckfri närvaro
och
vara aktiv på lektionerna ska jag hinna:

¤ Göra resterande 80% av Engelska C-kursen
¤ Göra alla uppgifter på de kapitel jag missat i Naturkunskap B (vilket är typ halva boken)
¤ Räkna en Matematik B-bok, dvs 7 kapitel, vilket är 6146 a,b,c,d-tal, vilket betyder att jag måste räkna 66 tal per dag om jag ska hinna. Och jag som inte förstår mig på matematik *förtvivlad*
¤ Göra ett arbete i PowerPoint för historian. Om... Något... Som jag inte minns
¤ Skriva en Svenska-rapport om Titanic
med frågeställningen "Vad kunde ha gjorts för att rädda fler liv?"
¤ Göra någonting med Samhällskunskapen, som jag inte vet vad än, eftersom jag ska prata med Björn om det imorgon.

Det här är alltså utöver det jag ska hinna med på själva lektionerna.

Någon som känner för att hjälpa mig med lite läxor? Och med "hjälpa" menar jag givetvis att jag ger er ansvaret att svara korrekt på de frågor jag vill ha hjälp med, eftersom jag förmodligen inte kommer ha tid att sitta och skriva om till mina egna ord. Allvarligt, jag skojar inte. Jag behöver hjälp! Den som känner sig vänlig och "ledig" nog att hjälpa mig kan jag ge en kram, puss, kaka eller något annat mumsmysigt till. <3 Jag kommer dessutom vara evigt tacksam! Give a friend a helping hand? *puppyeyes*

Jag är helt körd i huvudet just nu, efter att ha fått veta det här, så jag ska slänga mig på sängen nu och sova. Jag ska bara skriva en liten veckolista först bara.

Måndag:
- Tagit itu med skolan *check*
- Varit på föreläsning *check*
- Ätit frukost *check*
- Berättat för alla lärare om skolångest *check*
- Pluggat engelska *check*
- Fuckat upp knä ännu mer *check*
- Kommit att inse framtida mental breakdown *check*
- Pratat med Åke om hur jag fixar Historian

Tisdag:
- Frukost
- Samtala med Björn om hur jag fixar SH-kunskapen
- Be Pelle om en Naturkunskapsbok
- Be Åke om en Historiebok
- Samtala med Malin om lösning hur jag fixar Matten
- Samtala med Malin om hur jag fixar Religionen
- Äta gratis semla
- Plugga!

Onsdag:
- Friluftsdag, åka till Buberget och grilla
- Plugga!

Torsdag:
- Vattengympa
- Prata med eventuella lärare jag missade på tisdag
- Internatmöte?
- Plugga!

Fredag:
- Kl: 13.45 = LOV!
- Städa
- Packa
- Åka till Umeå (om jag hinner städa färdigt)
- Dra ut på O'learys och dansa

Lördag:
- Plugga?!

Söndag:
- Plugga
- Städa


God natt, små vidunder! *slängpuss*

Ps: Jag har fortfarande inga pengar på mobilen
Ds

2 kommentarer:

  1. uhah, välkommen i klubben :/

    SvaraRadera
  2. Om du vill kan jag göra lite matte åt dig :P

    SvaraRadera