fredag 29 januari 2010

På 20 år kunde vi varit miljonärer, era sågspån

Om jag kan tvätta min familjs kläder... Varför blir det då ett problem om jag ber dom att tvätta mina? Eller inte ens tvätta, bara hänga ut kläderna så dom får torka..?

Jag tvättar inte särskilt ofta och när jag väl tvättar så tar jag hand om det själv (jag har till och med en egen tvättkorg i mitt rum). Dom behöver aldrig ens se min tvätt.

Jag brukar ta nån dag två gånger i månaden till att tvätta mina kläder, mina sängkläder + handdukarna som använts av mig och bror på övervåningen. Och 1-2 gånger i veckan tar jag hand om deras.

Mamma bad mig hänga ur deras tvätt och vika alla sängkläder och visst, det kan jag väl göra. Slängde därefter in kläder från deras tvättkorg och min, eftersom jag ändå hade tänkt tvätta till helgen.

Ett tag senare sitter jag i mitt rum och ser film, lite sådär mysigt, med cola och tända ljus då ropar mamma att jag har tvätt att hänga ur. Det jag inte förstår är varför hon inte kunde hänga ur det där lilla, och låta mig se film ikväll. Det var inte ens en halv maskin. För hon sitter ju ändå bara där vid köksbordet och pimplar öl och läser i boken. Tvättmaskinen är bara 3 meter bort från den stolen där hon spenderar en tredjedel av sitt liv.

Liksom.. så fort dom ser att nåt av mina plagg ligger i tvättmaskinen så blir det mitt jobb att hänga ur. Men tänker dom på att jag tvättar deras kläder 10 gånger oftare än jag tvättar mina egna?

Det är som att dom har någon slags policy... "Har Sandra varit i tvättstugan så rör inte vi ett skit förrän hennes grejer är ute därifrån". Det känns verkligen som att det är så det fungerar.

Som jag sagt förut. Jag bor inte här. Jag är bara en gäst.

Som min mor sa i tisdags..
"Är det inte dags att flytta härifrån snart?".

Och det gör liiite, liiite ont att mamma inte kan skänka en liten slant till mig (som gått utan cash sen december), när hon vet att jag och min flickvän kämpar för att skrapa ihop tillräckligt med pengar för att få träffa varandra... och när hon dessutom kommer ha dubbla löner i 6 månader framåt. Lite ont gör det bara, bara lite.

Sluta drick öl, för fan. Då sparar ni iaf 50 000 kr per år.

Jag vill flytta.

FML

1 kommentar:

  1. Niklas Hubert Alsten2010-01-29 22:45

    Som jag sa tidigare. Orättvist att du som är så underbar ska ha det såhär.

    SvaraRadera