söndag 23 november 2008

Santa's on his way


He's got lots of toys and goodies on his slay


Jag börjar få dom där underbart mysiga julkänslorna, som återkommer varje år. Dom börjar alltid komma i november och jag måste bokstavligen kämpa för att hålla dom vid liv ända till julafton. Det är sällan som jag lyckas, men i år ska jag tamigfan segra! Men vet ni en sak? Jag vill fira jul på amerikanskt vis. Jag är less på det här svenska halvhjärtade julfirandet som upprepas varenda år. Jag vill ha übermysiga dekorationer, julbelysning som lyser upp hela staden, öppen brasa, värme, glädje, jultomte, brända mandlar, julpyssel, familjesammanhållning, vänner och familj samlade på samma ställe, tusentals julklappar under granen, en fucking julgran skulle vara fint som omväxling, julmust, äggtoddy, körsbärsté, pepparkakor, mammas nybakade kanelbullar osv....


Sitter i min nya fåtölj med brorsans laptop i knät, lyssnar på julmusik, äter KitKat och dricker cola. Hade hellre haft en julklapp i knät, en kopp té i enda handen och en pepparkaka i andra. Eller vänta... Téet kan stå på bordet. Jag vill ha någons hand i min istället.


"Du behöver inte falla för mig och älska mig,

men du kan väl iaf snubbla lite och tycka om mig?"

1 kommentar:

  1. Jag snubblade jättemycket gumman ;) PUSS hoppas vi ses snart igen <3

    SvaraRadera