lördag 21 februari 2009

plugg, mobilerier och revben

Jagjagjagjag har inte pengar på mobilen. Och jag beslutade mig i torsdags för att lägga ifrån mig den oftare och inte ha den med mig hela tiden. Jag har blivit för tillgänglig, och folk räknar alltid med att jag har mobilen med mig överallt, så de blir stötta om jag inte svarar när dom ringer. Därför kan jag inte höra av mig till er, och därför kanske det inte är säkert att jag svarar när ni ringer eller smsar. Whatever you do, don't get offended! Jag menar inte att dissa någon ^^ Och nu när jag ändå är inne på mobilprat så vill jag bara hälsa till Josefina att hon gärna får ringa mig!

Jag glömde berätta igår att morsan tydligen brutit ett revben. Hon vill inte säga när, var eller hur, men det är ganska uppenbart vilket scenario som utspelade sig. Lägg av med alkoholen. Allvarligt, det här börjar bli löjligt.

I helgen har jag bestämt mig för att plugga. Också därför kommer jag vara halvt otillgänglig. Jag ska fortsätta på svenska rapporten om RMS Titanic (om ni har något intressant, t.ex tips om intervjuer, dokumentärer, hemsidor angående Titanic så får ni gärna skriva!) och försöka göra något kapitel i Engelska C-boken. Jag har fuckat upp allting flera gånger, så jag måste göra om kapitel ett igen. Det är svårt när man måste planera själv hur mycket man ska hinna varje lektion, bestämma vilka uppgifter man ska göra och dessutom hinna klart en hel ett-års kurs på 3-4 månader, då man har 6 andra ämnen att hinna med också.

1 kommentar:

  1. Om du är hemma och har en stund över från pluggandet får du gärna komma över till mig och se på film :)

    SvaraRadera