onsdag 25 november 2009

Vem bryr sig om ett par trasiga skor?

Var och såg på bio ikväll. Filmen 2012. Den är förresten rätt bra. Relativt verklighetstrogen. "It's russian" ägde hela filmen. Ryssarna är underbara. Ni måste se den.

Åh, jag hade gärnat vela stanna på stan med Frida och Näs längre ikväll.. Pappa har tagit ledigt från jobbet, så nu sitter han och pimplar starköl... På en onsdag... Yay. Och jag är hungrig.. Tur att morsan köpte mandariner. Hade hoppats på en lite längre kväll än det blev, men vad gör man.

Sitter och väntar på att älskling ska logga in på msn. Tror hon är ute på stan nånstans. Hon skulle få besked idag om hennes CV gått fram till hennes kontaktperson i Afghanistan. Jag hoppas. Jag hoppas verkligen.

Lyssnar på Cornelis Vreeswijk och läser poesi. Men om 20 min sätter jag mig vid tvn och kollar på Scrubs. Sen vill jag sova. Och vakna imorgon. Försöka hinna se dagsljuset. Jag måste köpa present åt bror. Och byxor till mig själv, för alla mina är sönder.

Somliga går med trasiga skor, eigh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar