lördag 24 januari 2009

You tried to teach me wrong from right

Aergh!

Jag har märkt, allt för många gånger, att jag inte klarar av att vara i samma kök som min mor. Hon ska alltid ha ett av sina falkögon riktade åt mitt håll och konstant fråga om jag har gjort si och så, om jag har glömt någonting, om jag gjort rätt... Och det som verkligen stör mig är att hon alltid ka säga det med "mammaröst", som att hon hjälper sin 10-åriga dotter att baka sockerkaka för första gången.

M: Har du hett på ugnen?
S: Jo.

*tystnad*

M: Har du smörat formen?
S: Nej, jag ska göra det då jag är färdig med det här.
M: Men det ska du ju göra först av allt, så du blir av med skitgörat.
S: Jag tycker inte att det är skitgöra. Jag brukar göra det efteråt.
M: Men så gör aldrig jag. Du ska inte säga emot mamma.
S: ... Jag säger emot när jag inte håller med.

*tystnad*

M: Du har väl hällt i mjölken?
S: Nej, inte än.
M: Men du måste ju läsa receptet!
S: Jag gör det, men jag gör inte allting precis som du.
M: *häller i mjölken*

*tystnad*

Hon verkar ha försummat att jag har bott hemifrån i 14 månader och att jag faktiskt kan baka och laga mat utan tillsyn av varken henne eller någon annan. Kommer det någon tid då ens mamma släpper taget och låter en bli vuxen? Jag börjar tveka. I och för sig... Jag är 19, snart 20 och jag anser väl inte mig själv vara vuxen. Men det skulle i alla fall vara skönt att ibland bli behandlad som en. Jag är myndig, det räcker gott och väl för att jag ska kunna få kräva lite mer. Tycker jag i alla fall.

Det här är då den mäktigt utsökta bakelsen jag planerar att mumsa på ikväll, då jag kommit hem från bion.


Muy delicioso!

På tal om bion! Jag blir bjuden på av min älskade kusin Josefina ikväll. Vi ska se Australia. Jag hoppas den är bra! Jag får ju inte glömma att nämna att hennes karla karl hänger med också. Eller det är snarare jag som hänger med dom ^^ Jag blir även bjuden på middag! Hoho, här gick jag och trodde att jag inte skulle få hitta på något roligt i helgen, då pengarna är döda, och så ringer hon som en ängel från ovan och vill ha med mig. Hon är älskvärd den här kvinnan. Massor av kärlek till henne!

3 kommentarer:

  1. Dimma dimma dimma, hon är en mamma.
    Jag är ledsen att göra dig besviken men sådär är alla mammor (alla jag känner till -.-).

    Kul att du fick någonting att göra! <3

    SvaraRadera
  2. Australia är grym! Hoppas att det blir en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Hihi Tack älskling! <33 Vill du veta en hemlis :]
    Är ju du som är älskvärd juh!!
    (L) så glad att du kunde följa meed oss!! Pusssssis

    SvaraRadera